De østjyske klubber samarbejder
Klubberne i Østjylland har op til sæsonen 2013-14 indledt et samarbejde, der har til hensigt at få floorballen til at udvikle sig og vokse i det østjyske. Helt konkret handler det om at sikre, at vi lokalt får etableret en række stævner eller andre floorballaktiviteter hen over sæsonen i Østjylland for ungdom og motionister. Det er Mørke IF Floorball - Dark Devils, der i et samarbejde med Dafu har taget initiativ til samarbejdet og står som koordinator.

Foreløbig stævneplan 2014-15 (opdateret 10. september):

Marts

29. dec.

Sønderbro
??. januar

Klubber, der agter at afvikle et stævne eller en anden floorballaktivitet, kan bruge ovenstående skema som en rettesnor, så vi ikke får planlagt flere arrangementer oven i hinanden. Det er op til de enkelte arrangører at bestemme, hvilke årgange de enkelte stævner er for, størrelsen på holdgebyrer, om der skal være præmier osv.

En af tankerne bag samarbejdet er, at det først og fremmest handler om at få en række stævner op at stå i det østjyske. Det er vigtigere, at man kommer ud at spille, end at man lige spiller på det rigtige hold. Det vil være o.k. at tage en enkelt eller to ældre spillere med for at gøre sit hold fuldtalligt f.eks. eller for klubber at gå sammen om at stille med et hold. For motionisternes vedkommende er det også o.k. at fylde holdet op med et par 3. divisionsspillere, hvis det kniber.

Senest en måned - og gerne endnu tidligere -  før hver stævne skal den arrangerende klub sende invitationer ud til de deltagende klubber (og til Dafu). Man må selvfølgelig gerne invitere klubber uden for det østjyske område med også.

Følg med

Nyheder - Vis alle